fbpx
Wikipedia

Sky News

This article is about the British channel. For the Australian channel, see Sky News Australia. For the pan-Arab channel, see Sky News Arabia. For the defunct Irish channel, see Sky News Ireland.
"Sky Network" redirects here. It is not to be confused with Sky Network Television, SkyNet, or Sky Television.

Sky News is a British free-to-air television news channel and organisation. Sky News is distributed via a radio news service, and through online channels. It is owned by Sky Group, a division of Comcast. John Ryley is the head of Sky News, a role he has held since June 2006. In 2019, Sky News was named Royal Television Society News Channel of the Year, the 12th time it has held the award. It is a provider of live streaming world news which can be viewed via its website, YouTube, and various mobile devices and digital media players.

Sky News
The home of independent news
Broadcast area
Programming
Language(s)English
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerSky Group (Comcast)
Key peopleJohn Ryley (Head of Sky News)
Sister channels
History
Launched5 February 1989 (1989-02-05)
Links
WebcastLive Stream
WebsiteOfficial Website
Availability
Terrestrial
Freeview
(UK)
Channel 233
Cable
Virgin Media
  • Channel 602 (HD)
  • Channel 603 (SD)
Satellite
Astra 28.2°E
(Europe)
  • 12207 V 27500 5/6 (UK)
  • 12207 V 27500 5/6 (Ireland)
  • 12070 H 27500 5/6 (UK)
Astra 19.2°E
(Europe)
12604 V 22000 5/6 (International)
Thor 5 0.8°W
(Europe & North Africa)
12418 V 28000 7/8 (International)
Freesat
(UK)
Channel 202 (SD)
Sky
(UK & Ireland)
  • Channel 501 (SD/HD)
  • Channel 881 (SD)
Foxtel
(Australia)
Channel 604
Movistar+
(Spain)
Channel 124
Zuku TV (Africa)Channel 530
DStv (Africa)Channel 402
StarTimes (Africa)Channel 258
IPTV
BT TV
(UK)
  • Channel 313 (SD)
  • Channel 385 (HD)
Streaming media
news.sky.comLive stream
Now TV
(UK)
Live Stream

A sister channel, Sky News Arabia, is operated as a joint venture with the Abu Dhabi Media Investment Corporation. Another sister channel, Sky News Australia, was part-owned by Sky News parent Sky plc until December 2016. A channel called Sky News International, simulcasting the UK channel directly but without British advertisements, is available in Europe, the Middle East, Africa, South Asia, Asia Pacific, Australia, and the Americas. Narrated segments (which generally cover lighter issues unrelated to current news stories) are played in lieu of advertisements, and international weather forecasts also are given at the end of each half-hour newswheel. Sponsored advertisements are still broadcast before and/or after the sports news and weather segments. Sky News Radio provides national and international news to commercial radio and community radio stations in the UK and other English-language stations around the world. Sky News also provides content to Yahoo! News. The channel is available on Apple TV, Amazon Fire TV, Roku, YouTube, and Pluto TV.

Contents

Further information: Timeline of Sky News

Establishment and early years

On 8 June 1988, Rupert Murdoch announced in a speech to the British Academy of Film and Television Arts plans to start a new television news service. Sky News started broadcasting at 6 pm on 5 February 1989.

Visually Sky News looked very neat, with slick and classy presentation and John O'Loan's original vocation as an architect showing in the studio set. Sky had gone for the same format as the Nine O'Clock News on the BBC, which had recently been redesigned to give the impression of activity and immediacy by placing the newsreader against a backdrop of the working newsroom. Sky News, it was universally agreed as staff nodded in vigorous approval, had succeeded rather better at the same thing. The critics were mildly taken aback. Contrary to some of the horror scenarios bandied about by the chattering classes there seemed to be little to grumble about. And as its slogan of 'We're there when you need us,' emphasised, it was always on.

In the early days, the channel operated on a £40 million budget (plus £10 million share of overheads), which led Sam Chisholm, chief executive of the newly merged BSkyB, to suggest to Murdoch that the station be closed, but Murdoch was "pleased with its achievements ... there were overriding reasons of prestige and politics for keeping it ... the final hurdle of the Broadcasting Bill had still to be overcome and the case for the acceptability of Sky would collapse if suddenly there was no news channel." Former Home Secretary William Whitelaw said in the House of Lords in 1990 that Sky News had "a very high reputation ... I admire it, as do many other people, it will certainly waken up both the BBC and ITN and ensure that they compete with what is a very important news service". The channel has never been run for a profit, and has considered using ITN to supplement the service.[citation needed]

By March 1992, Sky News' parent company turned from loss to profit. Sky News was the UK's first 24-hour news channel, broadcast on Astra 1A. It had no local competition until November 1997, when BBC News launched a new 24-hour channel, BBC News 24, now known simply as BBC News. In September 1999, the European Commission ruled against a Sky News complaint, which argued that the publicly funded BBC News 24 was unfair and illegal under EU law. The EC ruled that the television licence fee should be considered state aid (within the meaning of Article 87), but that the BBC's public service remit justified the channel.

2000–2018

Former Sky News logo used until 2018
This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by . Unsourced material may be challenged and removed.(September 2016) ()

In March 2000 Sky News Active was launched, a 24-hour interactive service providing headlines (and other services which ranged from weather, the top story of the day and showbiz) on demand.

In March 2004, Sky News was announced to have won a five-year contract to supply news bulletins to Channel 5, taking over from ITN in January 2005.

On 24 October 2005, Sky News moved to new studios in Isleworth, Greater London, and underwent a major on-screen revamp. The new studio was integrated with the newsroom and boasted the biggest video wall in Britain; it was designed by New York architects Janson Design Group. New music was scored by Adelphoi Music and recorded with a full orchestra at Air Studios, Hampstead, and mastered at Metropolis Studios. New on-screen graphics were launched and the channel began broadcasting in widescreen (16:9) format.

The 2005 relaunch also had the introduction of a new schedule designed around "appointment to view" programmes rather than continuous rolling news. James Rubin joined to present a new evening programme called World News Tonight, Julie Etchingham presented another new "hard-hitting" evening show called The Sky Report, Eamonn Holmes joined to present Sunrise, Kay Burley presented a new programme called Lunchtime Live from 12 to 2 pm, and the daytime show Sky News Today had the introduction of a three-presenter format. However, the relaunched schedule was unsuccessful, and from October 2005, the BBC News channel overtook Sky News in the ratings.

In response to the schedule's unpopularity with viewers, July 2006 saw the removal of the evening programmes—which were replaced by rolling news and an interactive programme, Sky News with Martin Stanford, and the return to a two-presenter format on Sky News Today. These changes came with the arrival of John Ryley, who is still the head of Sky News. On 1 October 2007, Sky introduced another new schedule, extending Kay Burley's Lunchtime Live programme and renaming it Afternoon Live. It also switched to a new format for much of the day, with a solo lead presenter and a summary newsreader. Sky News put more emphasis on interactive news with Martin Stanford's new SkyNews.com programme; an early evening financial news programme presented by Jeff Randall, was also introduced, initially on Mondays only. Further changes were made to the Sky News schedule on 8 September 2008, with Colin Brazier presenting a new show from 1 – 2 pm, The Live Desk, and Martin Stanford's Sky.com News became SkyNews.com, moving to 7 pm every weeknight. More changes took place during the early part of 2009. These changes involved major changes to the layout of the newsroom/studio, the introduction of a morning edition of The Live Desk and the extension of the financial news programme Jeff Randall Live to run for four nights each week, Monday to Thursday.

From 6 am to midnight on 8 March 2010, Sky News was presented and produced exclusively by women to mark International Women's Day. This exercise was repeated in 2011 and 2012.

In preparation for the start of high-definition broadcasting, Sky News moved to its second studio (Studio B) on the morning of 30 March 2010. Broadcasting from Studio B continued until 9 pm on 6 May, when it moved back to the main newsroom and launched Sky News HD in time for the 2010 general election results. Sky News received a graphics refresh and a new logo to coincide with the launch of the new HD channel – this was tried out during the soft launch for Sky News HD on 22 April; Sky News' distinctive orchestral theme music, in use since 2005, was also updated on 6 May 2010. The new title music, orchestrated by David Arnold, was recorded with a 60-piece Royal Philharmonic Orchestra in Angel Recording Studios, London, and uses more than 132 audio channels for 18 seconds of sound.

Following the 2015 general election, Sky News was rebranded, with a new top-of-the-hour sequence and on-screen graphics. The traditional opening voiceover, read by Bruce Hammal, was dropped after two decades in use. On 24 October 2016, Sky News began broadcasting from a new studio (Studio 21) at Sky Central, Sky's new headquarters in West London. The "glass box" studio was initially used for broadcasts from 6 am to 6.30 pm each weekday (with the exception of All Out Politics, which comes from Sky's Westminster studio) - as of April 2019 it was only used from 11 am to 7 pm, and 9 pm to 12 am. The schedule was also changed.

In January 2017, Sky moved its business operations into the News Building in central London. On 16 January 2018, Sky moved all its news operations over to Studio 21, "the glass box", and a new studio in Sky Studios.

Comcast Acquisition, 2018–

On 9 December 2016, Sky shareholder 21st Century Fox announced that it had made an offer to acquire the remainder of the company for £11.7 billion. The combination of Sky with Fox's other assets led to concerns that the Murdoch family would attain "material influence over news providers with a significant presence across all key platforms" and "increased influence over the UK news agenda and the political process". Concerns were also raised about recent sexual harassment allegations centered upon Fox's U.S. network Fox News Channel, although Ofcom did deem 21st Century Fox to be "fit and proper" to hold broadcast licences. On 14 December 2017, The Walt Disney Company in turn announced its intent to acquire 21st Century Fox, following the divestiture of certain assets (particularly the U.S. Fox network proper). Analysts felt that would ease regulatory tensions surrounding the Fox purchase of Sky, as Sky was to be included in the purchase, and Disney's scope of media ownership in the UK was not as wide.

In January 2018, the Competition and Markets Authority issued a preliminary report recommending that Sky News be insulated from the remainder of Murdoch's assets, or divested, in order to preserve its editorial independence. The following month, Fox proposed a commitment to funding Sky News for 10 years, and the establishment of an independent editorial board. The commitments would have been inherited by Disney if it completed its purchase. On 3 April 2018, Fox stated that Disney had expressed interest in acquiring Sky News in a separate transaction, not dependent on the outcome of the Disney/Fox purchase.

On 5 June 2018, Culture Secretary Matt Hancock cleared Fox's proposed deal, contingent on the divestiture of Sky News. It also cleared counteroffers for Sky that were being made in a bidding war by U.S. telecoms and media conglomerate Comcast. Comcast made a US$65 billion counter-offer to acquire the 21st Century Fox assets being sold to Disney. Fox rejected the offer, in favour of a higher-valued offer from Disney. Comcast subsequently pursued a counter-offer for Sky only, resulting in the Panel on Takeovers and Mergers ordering that a blind auction be held between Comcast and Fox. On 22 September, Comcast was declared the winner of the auction, resulting in Fox agreeing to sell its controlling stake in Sky to the company.

The sale made Sky News a sister division to NBC News—a U.S.-based news operation owned by Comcast's U.S. media division NBCUniversal, its U.S. pay television news channel MSNBC, as well as Euronews—a pan-European news channel which NBCUniversal owned a stake in at the time of purchase. In April 2019, Comcast CEO Brian Roberts stated that the company was exploring the establishment of a "global" news channel as a joint venture between Sky News and NBC News. In January 2020, it was stated that this new channel would also be carried on NBCUniversal's new U.S. streaming video platform Peacock. In April 2020, it was stated that the launch of the service, now known as NBC Sky World News, would be delayed due to the COVID-19 pandemic. On 20 April 2020, NBCUniversal sold its stake in Euronews to one of its existing shareholders, citing a desire to prioritise the NBC/Sky service instead. The proposed service was scrapped in August 2020, resulting in layoffs of 60 employees.

On 3 June 2021, Sky News was rebranded, with an updated top-of-the-hour sequence, soundtrack and on-screen graphics package. A source from Sky News denied speculations that the rebrand was in connection to competing against the forthcoming GB News channel.

Sky News is free-to-air on the Astra 28.2°E satellites carrying Sky. It is also available on Freeview and analogue and digital cable. In 2007, BSkyB announced its intention to cease broadcasting Sky News – as well as other BSkyB channels – over Freeview, pending Ofcom approval.

In the 1990s, short-form news updates were broadcast between programs on other Sky networks, including Sky One, Sky Movies and The Movie Channel. Sky One also simulcast the 11PM Sky World News Hour for a time in the early 1990s.

Sky News International

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by . Unsourced material may be challenged and removed.(September 2016) ()

Sky News is also available internationally on cable systems, on satellite, and in some hotels. While the UK feed is broadcast in 16:9, the international version remained broadcast in a 4:3 picture format until August 2010.

The international version is shown as free-to-air on Astra 1L at 19.2° east. It is also carried encrypted on a number of satellites for international reception, including Hot Bird, Nilesat, Amos 1, and Intelsat 10-02. It is also usually carried on cable systems in Europe, particularly in Northern Europe, especially in the Scandinavian countries.

International viewers receive the same programming line-up of Sky News as the UK version. Brief news stories, entertainment news, worldwide weather forecast summaries, and the front pages of international newspapers are broadcast in lieu of UK commercials. The timepiece on the lower left side of the ticker is covered with a banner that says "skynews.com".

Sky News is not available on Sky Deutschland, Sky plc's offering in Germany, but is available on Sky Italia.

On 19 June 2013, Sky News International was added to Apple TV for users in the UK, Ireland, and the United States. Viewers can watch clips or live streaming of the channel at no charge. On 24 July 2013, it was added to the Roku streaming player. Sky News International is available on news.sky.com to viewers around the world. On 30 September 2014, Sky News began live streaming the channel on YouTube. The free streaming service Pluto TV also offers a live feed of Sky News to American users on channel 135. Sky News International is also available in the US on Peacock, the streaming platform of Sky's corporate cousin NBC Universal.

Sky News International's live stream, including the YouTube stream, is not available within Australia.

Sky News International and Sky News Ireland feeds are registered to broadcast within the European Union/EEA through ALIA in Luxembourg.

Sister channels

Sky News Australia was one-third owned by Sky plc until December 2016, when it was acquired by News Corp Australia. It carries Sky News UK overnight and shares some of its presentational style. On Foxtel in Australia, Sky News UK is available on channel 604.

From 2004 to 2006, Sky News Ireland broadcast two newscasts produced in Dublin. The newscasts were cancelled due to low viewership. Sky News in Ireland now carries the same programming as Sky News in the UK, but with local advertising.

Sky News Arabia, broadcasting in Arabic and headquartered in Abu Dhabi, UAE, launched in 2012. Sky plc owns 50% of the channel.

Sky TG24, Italy's version of Sky News, launched in 2003.

Previous partnership with CBS News

Until 2017, Sky News had a resource-sharing agreement with CBS News in the United States to share footage and reporting. In July 2017, in the wake of Sky's pending takeover by 21st Century Fox (which runs the competing and de facto sister Fox News Channel in the U.S.), and NBC News acquiring a stake in Euronews, CBS ended the agreement and entered into a similar deal with the BBC.

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by . Unsourced material may be challenged and removed.(September 2016) ()
Former Sky News HD logo (2015–18)
Former Sky News HD logo (2010–13)

Beginning in early 2008, Sky News began using HD-capable cameras in the field. Some one-off programmes were made available in HD to Sky+ HD subscribers on Sky On Demand. The programmes included Technofile, Diana: The Final Word, Canoe Man: Rise and Fall of John Darwin, and Pathfinders: Into The Heart Of Afghanistan.

On 20 January 2009, before the launch of the Sky News HD channel, Sky Arts broadcast Sky News coverage in HD of the Inauguration of Barack Obama. Jeremy Thompson fronted the coverage from Washington, D.C. Michael Jackson's memorial service was also broadcast in HD, with Kay Burley presenting.

Sky News moved operations to a chroma-key set in Studio B from 30 March 2010, so final preparations for HD could take place in the main newsroom.

The first live broadcast of Sky News HD, on Sky Channel 517, was the channel's election debate, which was held on 22 April 2010. For the 10 days leading up to the debate, channel 517 displayed a countdown clock to launch. The debate was hosted in HD by Kay Burley and Adam Boulton. Following the end of the coverage for the evening, channel 517 moved to show a looping preview tape. The tape included the HD, which were available on Sky Anytime. The loop continued until Sky News HD was launched on the evening of 6 May 2010, coinciding with the coverage of the 2010 general election results, hosted by Adam Boulton.

On 26 July 2010, Sky News HD launched on the OSN Network, broadcasting to the Middle East and Africa.

On 1 January 2015, Sky News HD launched on Virgin Media.[citation needed]

Main article: Sky News Radio

Sky News Radio provides news bulletins to radio stations in the United Kingdom and to other English-language radio stations around the world.

In March 2007, BSkyB and Chrysalis Group announced plans to launch a dedicated Sky News Radio station on the proposed bid by Channel 4's 4 Digital Group for the second digital audio broadcasting multiplex in the United Kingdom. However, two months later Chrysalis sold its radio stations to Global Radio, and in October 2007 following a business review Global's chief executive announced that it would be withdrawing from the joint venture.

The Sky News Radio feed is available free-to-air on the Astra 2A satellite at 28.2 East by tuning it manually: 12207.00 V, 27500, 2/3 (Label: SNR).

Sky News Raw

On 5 February 2019, Sky News launched a pop-up channel called Sky News Raw. It aired with behind-the-scenes programming from 07:00 to 17:00 on channel 523 on Sky TV and online via Sky News' social media channels. The pop-up channel celebrated the 30th anniversary of Sky News, having first broadcast on 5 February 1989.

Robotic cameras were placed around the newsroom and planning rooms at Sky Studios, in the three main television studios at Osterley and Millbank, and in the broadcast galleries. There were also behind-the-scenes features from elsewhere in the newsgathering operation, such as the Sky News helicopter and ENG vehicles.

  • Sky News Raw logo as used in January and February 2019

  • The Sky News Helicopter was featured on the channel

  • Cameras were also installed in the Millbank studios

Sky News Brexit-Free

From 16 October to 1 November 2019, Sky News ran a pop-up channel called Sky News Brexit-Free. The channel aired on weekdays from 17:00 to 22:00, and carried coverage of other news headlines unrelated to the United Kingdom's exit from the European Union. Sky News head John Ryley cited viewer fatigue over the near-constant coverage of Brexit as justification for the channel.

The channel occasionally focuses on specific areas of society and current affairs. Past examples include Inside Iraq, Green Britain and Crime Uncovered.

Pakistan: On Terror's Frontline was shown throughout the week beginning Monday 23 March 2009. A Sky News press release stated:

Over three days, Sky News will explore why Pakistan has become the frontline of terror and ask what the West can do about it. Jeremy Thompson will present live from the capital Islamabad, interviewing key figures across the community.

The series of reports won a 2009 RTS Award for International News Coverage.

Main article: Criticisms of Sky UK
Sky News viewing peaked during major events such as the 11 September attacks, Iraq War, Asian tsunami, 7 July 2005 London bombings and the death of Diana, Princess of Wales but has generally declined to a quarter achieved in 1992–95

Sky News operates under Ofcom broadcasting regulations which require impartial, unbiased coverage and prevent the channel from being encrypted in the UK. The channel is viewed by some in the media establishment as an impartial and unbiased provider of news.

There are occasional claims that Sky News may be inherently biased due to the fact that throughout the 1990s and 2000s it was minority owned and dominated by Rupert Murdoch's right-leaning News Corporation, and thereafter the Murdoch family's 21st Century Fox. Many News Corp subsidiaries, including News Corp UK & Ireland Ltd, the owner of the Sun, Times and Sunday Times newspapers, have an openly conservative or right-wing outlook. In a 2010 article in the New Statesman, prominent journalist and broadcaster Mehdi Hasan argued that "in style and in substance, of course, it is nothing like the pro-war, pro-Republican, pro-Palin Fox News Channel... Sky News remains, as far as I can see, free of party political bias." As of October 2018, Fox no longer has any stake in the broadcaster.

Ofcom received complaints regarding the network's lack of neutrality ahead of the 2010 general election, but these were not upheld.

In early 1994 Kelvin MacKenzie, former editor of The Sun newspaper, was appointed managing director of BSkyB, Sky News's parent company at the time. MacKenzie's proposed changes to Sky News led to clashes with CEO Sam Chisholm and the head of Sky News, Ian Frykberg, who protested at what they saw as an attempt to take the channel's news values downmarket. The most ferocious battle occurred when Mackenzie wanted Sky News to run an interview with Lady Bienvenida Buck. Frykberg refused to air the interview and resigned shortly afterwards. The interview was broadcast on Sky One. MacKenzie announced his resignation in August 1994, but not before Sky News had transmitted live pictures of the freeway chase of O. J. Simpson's white Bronco on 17 June 1994, bringing US helicopter journalism to the UK.

In 1997, Sky News broadcast live coverage of Louise Woodward's trial, held in Boston, Massachusetts. When Sky returned to a regular schedule, viewers demanded the trial coverage be continued. Sky News broadcast reaction from Woodward's home town of Elton, Cheshire, leading to criticism that the station had a pro-Louise Woodward stance.

In November 2005 the then head of BBC News, Peter Horrocks, acknowledged that Sky News remained the first choice for "key opinion formers".

Ofcom received 652 complaints regarding the network's neutrality after it hosted the second leaders' debate ahead of the 2010 General Election.

Ofcom received 832 complaints about a May 2010 interview with electoral reformist David Babbs conducted by Sky News presenter Kay Burley. The interview led to Burley being heckled by protesters while reporting from Westminster, and further protest via a Twitter campaign.

Ofcom received 696 complaints relating to Sky News's then political editor Adam Boulton's conduct during a May 2010 interview with Alastair Campbell.

In 2014, Sky News journalist Colin Brazier rifled through an Malaysia Airlines Flight 17 victim's possessions on live TV. He picked up objects and briefly described what he had before putting them down and saying "we shouldn't really be doing this I suppose, really". 110 complaints were submitted to Ofcom. Sky News stated both Brazier "and Sky News apologise profusely for any offence caused".

Sky News was again embroiled in controversy in October 2014, when crime correspondent Martin Brunt and his camera crew doorstepped Brenda Leyland, who had posted controversial comments concerning the McCann investigation on social media. Following the confrontation Leyland was found dead in a hotel, leading to calls on social media for Brunt to be sacked. During the inquest into Leyland's death, Brunt expressed to the coroner that he was devastated at hearing the news of Leyland's suicide. Following the inquest, Ofcom reported it had received 171 complaints in relation to the case and that it would consider these complaints in light of the coroner's verdict.

In 2015, Kay Burley caused further controversy when, in response to the November 2015 Paris attacks, she tweeted a photograph of a Golden Retriever dog, to which she had added, "Sadness in his eyes #parisattacks".

In April 2003, Sky News carried a report from James Forlong aboard the British nuclear submarine HMS Splendid purportedly showing a live firing of a cruise missile during the Iraq war. The report was a fabrication, with the crew acting along for the benefit of the cameras. The Sky News team did not accompany the submarine when it left port and the scenes were actually recorded whilst the vessel was docked. The shot of the missile launch had been obtained from stock footage.

The faked report was revealed because another film crew did accompany the vessel to sea, and its footage showed that a modern missile is not launched by a crew member pressing a red button marked with the word "FIRE", as had been portrayed in the Sky News report, but is actually launched with a left mouse click. When the fabrication was exposed, Forlong and his producer were suspended. The next day, The Guardian reported that Forlong had resigned following an internal investigation. In a follow-up article, The Guardian speculated on the long-term effects on Sky News credibility. In October 2003, Forlong was found dead by his wife after committing suicide. In December, Sky News was fined £50,000 by the Independent Television Commission for breaching accuracy regulations.

In August 2016 Sky News was criticised after allegedly paying €2,000 to a group of Romanians to pretend they were part of an eastern European gang selling guns to terrorists in Syria. The Romanians were arrested by Romanian DIICOT and confessed that they were paid by Sky News journalist Stuart Ramsay to pretend they were gun traffickers. The guns featured in the report were legally owned and were hunting weapons. Sky News has said it stands by the story.

In November 2008 BSkyB paid substantial undisclosed libel damages to Robert Murat in relation to their reporting of the abduction of Madeleine McCann. Sky News had falsely suggested that Murat, who was assisting in the search of McCann, had acted like child murderer Ian Huntley following McCann's disappearance. Sky News also falsely accused Murat of misleading journalists into thinking he was working for the police. An apology was also placed on the Sky News website, the libellous material removed and Murat's costs were paid.

In November 2010 the Attorney General for England and Wales, Dominic Grieve QC, was given the right to launch contempt of court proceedings against Sky News over the broadcaster's alleged breach of a media injunction. It was in relation to the reporting of the story of Paul and Rachel Chandler, a Kent couple who were held captive by Somali pirates for 13 months. The media was blocked from publishing details of the couple's "health and welfare" prior to their being freed on 14 November 2010. Sky claims that it "scrupulously observed the terms of the injunction", but also admitted that it "followed the spirit, if not the letter" of the order. At the time, lawyers representing the Chandlers obtained the court order over fears that their lives could be put in danger by the media reporting their capture. Sky News was alleged to have breached the injunction on the day of their release around from Somalia, leading the Attorney General to seek permission at the High Court to bring contempt proceedings. The Attorney General dropped the case in January 2012; a spokesperson for his office said that continuing with proceedings would no longer be in the public interest.

In March 2013 Sky News journalist Mark Stone and his camera operator were detained in Tiananmen Square live on television, in what he described as a surreal but telling episode about reporting in China. Viewers saw Stone being directed into a police van live from Beijing. A police officer was filmed asking the Sky team to switch off their camera, saying they were now inside the Forbidden City and did not have permission to film there. While they had permission to film in the square, Stone said police told him the team were not displaying their passes correctly.

Sky News won BAFTA awards for coverage of the 11 September 2001 attacks and the 2002 Soham murders.

Sky News's coverage of the 7 July 2005 London bombings won the 2006 International Emmy for Breaking News award. The coverage was commended as "fast and accurate".

In June 2007, Sky News was named Best News Channel at the Broadcast Digital Channel Awards. It beat several other national and international broadcasters, including Al Jazeera English and the BBC.

The channel won a BAFTA Award in the News Category on 10 May 2015, for Alex Crawford's coverage of the 2014 Ebola crisis.

In 2018, Sky News was named Royal Television Society News Channel of the Year, the eleventh time the channel had won the award.

Sky News won a BAFTA Award in the News Category on 13 May 2018 for "The Rohingya Crisis". Special Correspondent Alex Crawford, cameraman Martin Smith and producer Neville Lazarus travelled into Myanmar to bring a first-hand report of what was happening in Rakhine State. The same programme also won an International Emmy Award for News in October 2018.

In November 2014, Sky News sponsored the Young Person in Business category of the National Chamber Awards. It was won by Oliver Bryssau of Origin Broadband, which was named Business of the Year.

Sky News has bureaus across the world; some are operated in conjunction with other media outlets.

Bureaus

Additional live studios

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by . Unsourced material may be challenged and removed.(September 2016) ()

news.sky.com is the channel's main website. It provides news, sport, weather, showbiz and business stories.

In 2009, the website changed to bring it in line with the on-screen look of Sky News. The site made use of Flash video encoding to match the visual style of the TV channel with pictures and breaking news. The site underwent a further refresh in 2012, when both the look of the pages and the content management system were updated.

In 2021, to bring the website in line with the new Sky News branding on-screen minor tweaks were made such as font updates and updated breaking news graphics.

Virgin Media's Electronic Program Guide contents after Virgin Media's contract to carry Sky News expired

On 1 March 2007, Sky's agreement to provide its basic channels (including Sky News) to Virgin Media expired. At midnight, Sky News was removed and the EPG entry for the channel was changed to "Sky Snooze Try BBC" until Sir Richard Branson demanded the message be removed, saying: "I have asked them to take it down. We do not mean any disrespect to Sky News. I think it is a very good news channel."

Sky News, and the other Sky channels that had been removed, reappeared on Virgin Media on 13 November 2008.[citation needed]

  1. "Sky News wins RTS News Channel of the Year for second time running". Sky News. 28 February 2019. Retrieved23 April 2019.
  2. "Sky News Success Story". www.successstory.com. Retrieved15 October 2019.
  3. Chippindale, Peter; Franks, Suzanne (1991). "Tie Me Kangaroo Down Sport". Dished! The Rise and Fall of British Satellite Broadcasting. Simon & Schuster. p. 262. ISBN 9780671710774.
  4. "Touch down for Sky". BBC News. 7 January 2002. Retrieved29 January 2007.
  5. McNair, Brian (2009). News and Journalism in the UK (Communication and Society). p. 124. ISBN 978-0-415-41072-4.
  6. "SG(99) D10201 – State aid No NN 88/98–UNITED KINGDOM Financing of a 24-hour advertising-free news channel out of the licence fee by the BBC"(PDF). Retrieved23 May 2007.
  7. "Five to take Sky News bulletins". BBC News. 3 April 2007. Retrieved4 January 2010.
  8. Owen Gibson (21 October 2005). "Sky News unveils new studios and beefed up schedule". The Guardian. London. Retrieved22 September 2016.
  9. "Adelphoi Music – Music Composition and Sound Design".
  10. "Archived copy". Archived from the original on 28 September 2011. Retrieved8 March 2010.CS1 maint: archived copy as title (link)
  11. "Recording the SKY News HD Theme at Angel Studios". Davidarnoldmusic.com. 5 May 2010. Retrieved22 September 2016.
  12. "Sky Central now open." 18 July 2016. Retrieved28 July 2016.
  13. "Sky News to open new business studio at the 'Baby Shard'" (Press release). Sky TV. 7 November 2016. Retrieved5 January 2017.
  14. "21st Century Fox Agrees to Buy Sky". Bloomberg.com. Bloomberg. 9 December 2016. Retrieved11 December 2016.
  15. "Sky and 21st Century Fox agree £18.5bn takeover deal". BBC News. 15 December 2016. Retrieved15 December 2016.
  16. "Fox News Scandals, Political Influence Concerns Cast Long Shadow Over Sky Review". Variety. 29 June 2017. Retrieved29 June 2017.
  17. "Murdoch's Sky bid likely to be referred to competition authorities". The Guardian. 29 June 2017. Retrieved29 June 2017.
  18. Scott, Mark; Steel, Emily (29 June 2017). "Major Setback for Murdoch in $15 Billion Sky Takeover". The New York Times. Retrieved29 June 2017.
  19. White, Peter (14 December 2017). "Disney-Fox Deal: Sky Deal Still On The Table, Expected To Close By June 2018". Deadline. Retrieved14 December 2017.
  20. Sweney, Mark (23 January 2018). "Rupert Murdoch's Sky bid is not in public interest, says regulator". The Guardian. Retrieved24 January 2018.
  21. "Fox Ties Disney to Sky News Guarantee to Win Takeover Approval". Bloomberg. 20 February 2018. Retrieved22 February 2018.
  22. Mitchell, Robert (20 February 2018). "Fox Offers to Increase Sky News Commitment to Satisfy British Competition Watchdog". Variety. Retrieved22 February 2018.
  23. Clarke, Stewart (3 April 2018). "Disney Could Acquire Sky News in Fox-Sky Deal's Latest Twist". Variety. Retrieved3 April 2018.
  24. "Sky bid battle looms after government nod". BBC News. 5 June 2018. Retrieved5 June 2018.
  25. Szalai, Georg. "U.K. Approves Fox's Sky Bid, Subject to Sale of Sky News, and Clears Comcast Offer". The Hollywood Reporter. Retrieved5 June 2018.
  26. "Comcast makes $65 billion offer to steal 21st Century Fox away from Disney". The Verge. Retrieved13 June 2018.
  27. Hagey, Keach; Schwartzel, Erich (21 June 2018). "21st Century Fox Agrees to Higher Offer From Disney". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Retrieved26 June 2018.
  28. Clark, Kate (22 September 2018). "Comcast outbids Fox in $40B battle for Sky". TechCrunch. Retrieved22 September 2018.
  29. "Sky: Comcast outbids Fox with £30bn bid for broadcaster". BBC News. 22 September 2018. Retrieved22 September 2018.
  30. Clarke, Stewart (9 October 2018). "Comcast Closes Deal for Fox's Sky Stake, Owns Over 75% of European Pay-TV Giant". Variety. Retrieved11 October 2018.
  31. Waterson, Jim (26 September 2018). "Rupert Murdoch's Sky reign to end as Fox sells all shares to Comcast". The Guardian. Retrieved27 September 2018.
  32. "Comcast Eyes Global News Network as NBCUniversal Earnings Rise". The Hollywood Reporter. 25 April 2019. Retrieved21 April 2020.
  33. "NBCUniversal to Launch Int'l News Service This Year". The Hollywood Reporter. 16 January 2020. Retrieved21 April 2020.
  34. Steinberg, Brian (2 April 2020). "NBCUniversal Delays Launch of NBC Sky World News". Variety. Retrieved21 April 2020.
  35. Stefano, Mark Di (20 April 2020). "NBC sells stake in Euronews as focus shifts to new global TV channel". Financial Times. Retrieved21 April 2020.
  36. "Cancellation of NBC Sky World News plan leaves 60 out of job". The Guardian. 6 August 2020. Retrieved19 August 2020.
  37. "Sky News welcomes back Kay Burley and undergoes rebrand before launch of TV rival GB News". inews.co.uk. 4 June 2021. Retrieved4 June 2021.
  38. Sweney, Mark (15 May 2007). "Ofcom looks into Sky News move". The Guardian. London. Retrieved16 May 2007.
  39. "Sky's top shows to go terrestrial". BBC News. 8 February 2007. Retrieved16 May 2007.
  40. "The Move Channel - Idents Promos - Sky News Updates - 1993". YouTube. Retrieved18 August 2020.
  41. Slivka, Eric (19 June 2013). "Apple Adds WatchESPN, HBO GO, Sky News, and More to Apple TV". MacRumors. Retrieved21 June 2013.
  42. "Sky News Live". YouTube. 30 September 2014. Retrieved26 October 2020.
  43. "Watch Sky News live". Retrieved26 October 2020.
  44. "Supervisory activities". 19 July 2021.
  45. https://www.alia.lu/assets/upload/files/2021-03-17Liste-des-services-de-television-maj-mars-2021_site-ALIA.pdf
  46. "News Corp buys Sky News in Australia and New Zealand from Seven and Nine". The Sydney Morning Herald. 1 December 2016. Retrieved1 December 2016.
  47. "Watch Sky News Australia Live". Retrieved26 October 2020.
  48. "Sky News to drop Irish news bulletins". The Irish Times. 31 October 2006. Retrieved2 June 2017.
  49. Sweney, Mark (29 November 2010). "Sky News teams up with Sheikh Mansour to launch Arabic TV channel". The Guardian. Retrieved2 June 2017.
  50. "CBS News, BBC Strike Content Sharing Partnership". The Hollywood Reporter. Retrieved13 July 2017.
  51. "Archived copy". Archived from the original on 9 April 2010. Retrieved9 April 2010.CS1 maint: archived copy as title (link)
  52. "Sky News joins HD offering on Orbit Showtime". ArabianBusiness.com. 28 July 2010. Retrieved22 September 2016.
  53. "Audio Channel". Retrieved9 April 2007.
  54. "BSkyB and Chrysalis to launch 'Sky News Radio'". Sky News. 28 March 2007. Archived from the original on 23 June 2007. Retrieved4 March 2007.
  55. "Money: Personal finance news, advice & information". The Telegraph. Telegraph.co.uk. 16 February 2016. Archived from the original on 8 January 2008. Retrieved22 September 2016.
  56. "Sky News Radio complications", Radio Today, 18 October 2007.
  57. "Sky News". www.astra2sat.com.
  58. Priestley, Jenny (25 January 2019). "Sky News to launch newsroom livestream". TVBEurope. Retrieved6 February 2019.
  59. "Behind the scenes at Sky News on our 30th birthday". Sky News. Retrieved6 February 2019.
  60. Waterson, Jim (5 February 2019). "Sky News marks 30th anniversary with behind-the-scenes footage". The Guardian. Retrieved6 February 2019.
  61. Mayhew, Freddy (5 February 2019). "Sky News Raw: What you might have missed from live behind-the-scenes newsroom broadcast". Press Gazette. Retrieved6 February 2019.
  62. "Sky News Brexit-Free closes down". Retrieved21 April 2020.
  63. "The Brexit-Free TV Channel Is Meant to Solve News Fatigue – It Made Mine Worse". Vice. 22 October 2019. Retrieved20 April 2020.
  64. "Crime Uncovered – Sky News Special". 21 May 2007.
  65. "Sky News on Terror's Frontline". 12 March 2009.
  66. https://rts.org.uk/sites/default/d6/file/PDF's/Awards/2009Winners.pdf
  67. Rentoul, John (28 May 2012). "There was no cosy deal for Murdoch to gain from". The Independent. Retrieved15 November 2015.
  68. Cowley, Jason (4 May 2010). "Is Sky News biased against Labour?". Newstatesman.com. Retrieved22 September 2016.
  69. Sweney, Mark (28 April 2010). "Leaders' debate: nearly 700 complain to Ofcom over treatment of Nick Clegg". The Guardian. London. Retrieved23 May 2010.
  70. Jeffery, Simon (10 May 2010). "Adam Boulton harangues Alastair Campbell on Sky News". The Guardian. London. Retrieved23 May 2010.
  71. http://www.journalism.co.uk/2/articles/538633.php
  72. Wollaston, Sam (23 April 2010). "Leaders' debate: Gripping television, if a little short on excitement". The Guardian. London. Retrieved23 May 2010.
  73. Clarke, Stewart (9 October 2018). "Comcast Closes Deal for Fox's Sky Stake, Owns Over 75% of European Pay-TV Giant". Variety. Retrieved29 August 2019.
  74. Horrie, Chris (1999). L?ve TV: Telebrats and Topless Darts. ISBN 978-0-671-01574-9.
  75. McGregor, Brent (1997).Live, Direct and Biased?. ISBN 978-0-340-66225-0.
  76. "Sky News - Media UK". Archived from the original on 15 April 2007. Retrieved22 September 2016.
  77. Robinson, James (20 November 2005). "BBC news admits 'opinion-formers' prefer Sky". The Observer. London. Retrieved29 January 2007.
  78. Sweney, Mark (19 May 2010). "Sky News election coverage brings 2,600 complaints to Ofcom". The Guardian. London.
  79. Sweney, Mark (12 May 2010). "Adam Boulton and Kay Burley: almost 1,500 complaints to Ofcom". The Guardian. London. Retrieved23 May 2010.
  80. "Ofcom receives complaints after Sky News report on MH17". BBC News. 21 July 2014.
  81. "McCann 'Twitter troll' found dead in hotel". BBC News. 6 October 2014. Retrieved22 September 2016.
  82. "100 Complaints after Sky News Outs Twitter Troll Later Found Dead iMediaEthics". Imediaethics.org. 12 October 2014. Retrieved22 September 2016.
  83. Tara Conlan (6 October 2014). "Facebook group urges Sky reporter's sacking after death of alleged troll". The Guardian. London. Retrieved22 September 2016.
  84. Cahal Milmo (20 March 2015). "Sky News man 'devastated' by suicide of Twitter troll". The Independent. London. Retrieved22 September 2016.
  85. Adam Withnall (15 November 2015). "Kay Burley criticised for dog tweet in wake of Paris attacks". independent.co.uk.
  86. Rebecca Lewis (15 November 2015). "Paris attacks: Kay Burley's tweet about a sad dog didn't exactly get the response she hoped for". Metro.co.uk.
  87. Jason Deans. "Sky News reporter quits over bogus Iraq story". The Guardian. Retrieved21 December 2016.
  88. Wells, Matt (21 July 2003). "The backfiring missile". The Guardian. London. Retrieved11 October 2008.
  89. "UK | War reporter found dead". BBC News. 6 October 2003. Retrieved21 December 2016.
  90. "Sky fined £50,000 over war report". BBC News. 16 December 2003. Retrieved11 October 2008.
  91. "MediaGuardian Briefing: November 19". The Guardian. 19 November 2003.
  92. "Barbatul care a inlesnit intalnirea dintre jurnalistii Sky News si presupusii traficanti de arme: Am fost pacalit, mi-au spus ca este un documentar". 10 August 2016. Retrieved10 August 2016.
  93. "Sky News journalists' intermediary: These people tricked me; they said it was a documentary – AGERPRES". www.agerpres.ro. Retrieved10 August 2016.
  94. Day, Matthew (19 August 2016). "Romanian investigators accuse British journalists of fabricating arms trading investigation". The Telegraph. Retrieved27 October 2016.
  95. "Madeleine McCann: Robert Murat accepts libel damages from BSkyB". The Daily Telegraph. London. 14 November 2008.
  96. "Sky News facing contempt case over kidnap report". London: Digital Spy. 21 November 2011.
  97. "Sky News contempt action dropped". BBC News. 16 October 2017.
  98. Bump, Philip (15 March 2013). "Chinese Police Detain British Reporter, Live, on Camera, in Tiananmen Square". The Atlantic. Retrieved4 September 2021.
  99. Halliday, Josh (15 March 2013). "Sky News reporter detained while filming live on air in China". The Guardian. Retrieved4 September 2021.
  100. "BAFTA Awards: 2002". Retrieved23 May 2007.
  101. "Bafta 2003: the winners". Retrieved23 May 2007.
  102. "Sky News Wins 7/7 Award". Sky News. 26 September 2006. Retrieved29 January 2007.
  103. "::: digital channel awards 2007 :: broadcastnow". 30 September 2007. Archived from the original on 30 September 2007.CS1 maint: bot: original URL status unknown (link)
  104. "2015 Television News Coverage - BAFTA Awards". awards.bafta.org.
  105. "Sky | News International". Skynewsinternational.com. Retrieved22 September 2016.
  106. "RTS Television Journalism Awards 2018 - The Results • News Coverage". TV Newsroom. 28 February 2018. Retrieved2 March 2018.
  107. "The Rohingya Crisis (Sky News) - Winners' Acceptance Speech, News Coverage, Virgin TV British Academy Television Awards in 2018". BAFTA. 13 May 2018. Retrieved22 November 2019.
  108. Crawford, Alex (13 November 2017). "Rohingya babies dumped and left to die in Myanmar crisis". Sky News. Retrieved22 November 2019.
  109. "2018 INTERNATIONAL EMMY® AWARDS WINNERS FOR NEWS & CURRENT AFFAIRS ANNOUNCED – International Academy of Television Arts & Sciences". International Emmy Awards. 1 October 2018. Retrieved22 November 2019. The 2018 International Emmy for News was presented tonight to Rohingya Crisis (Sky News, United Kingdom)
  110. "Archived copy". Archived from the original on 24 February 2009. Retrieved30 March 2009.CS1 maint: archived copy as title (link)
  111. "The Latest News from the UK and Around the World | Sky News". News.sky.com. 20 June 2016. Retrieved22 September 2016.
  112. "Sky One, Sky News pulled from Virgin". Digital Spy. March 2007. Retrieved9 April 2007.
  113. Busfield, Steve (2 March 2007). "Richard Branson puts stop to 'Sky Snooze' joke". The Guardian. London. Retrieved23 May 2007.
Wikimedia Commons has media related toSky News.

Coordinates:51°29′13″N0°19′48″W /51.487°N 0.330°W /51.487; -0.330

Sky News
news, language, watch, edit, this, article, about, british, channel, australian, channel, australia, arab, channel, arabia, defunct, irish, channel, ireland, network, redirects, here, confused, with, network, television, skynet, television, british, free, tele. Sky News Language Watch Edit This article is about the British channel For the Australian channel see Sky News Australia For the pan Arab channel see Sky News Arabia For the defunct Irish channel see Sky News Ireland Sky Network redirects here It is not to be confused with Sky Network Television SkyNet or Sky Television Sky News is a British free to air television news channel and organisation Sky News is distributed via a radio news service and through online channels It is owned by Sky Group a division of Comcast John Ryley is the head of Sky News a role he has held since June 2006 In 2019 Sky News was named Royal Television Society News Channel of the Year the 12th time it has held the award 1 It is a provider of live streaming world news which can be viewed via its website YouTube and various mobile devices and digital media players Sky NewsThe home of independent newsBroadcast areaUnited KingdomRepublic of IrelandProgrammingLanguage s EnglishPicture format1080i HDTV downscaled to 16 9 576i for the SDTV feed OwnershipOwnerSky Group Comcast Key peopleJohn Ryley Head of Sky News Sister channelsList BlazeChallengeCrime amp InvestigationLifetimePickSky ArtsSky AtlanticSky CinemaSky ComedySky CrimeSky DocumentariesSky HistorySky History 2Sky MaxSky NatureSky ShowcaseSky SportsSky Sports Box OfficeSky Sports F1Sky Sports NewsSky Sports RacingSky WitnessHistoryLaunched5 February 1989 1989 02 05 LinksWebcastLive StreamWebsiteOfficial WebsiteAvailabilityTerrestrialFreeview UK Channel 233CableVirgin MediaChannel 602 HD Channel 603 SD SatelliteAstra 28 2 E Europe 12207 V 27500 5 6 UK 12207 V 27500 5 6 Ireland 12070 H 27500 5 6 UK Astra 19 2 E Europe 12604 V 22000 5 6 International Thor 5 0 8 W Europe amp North Africa 12418 V 28000 7 8 International Freesat UK Channel 202 SD Sky UK amp Ireland Channel 501 SD HD Channel 881 SD Foxtel Australia Channel 604Movistar Spain Channel 124Zuku TV Africa Channel 530DStv Africa Channel 402StarTimes Africa Channel 258IPTVBT TV UK Channel 313 SD Channel 385 HD Streaming medianews sky comLive streamNow TV UK Live Stream A sister channel Sky News Arabia is operated as a joint venture with the Abu Dhabi Media Investment Corporation Another sister channel Sky News Australia was part owned by Sky News parent Sky plc until December 2016 A channel called Sky News International simulcasting the UK channel directly but without British advertisements is available in Europe the Middle East Africa South Asia Asia Pacific Australia and the Americas Narrated segments which generally cover lighter issues unrelated to current news stories are played in lieu of advertisements and international weather forecasts also are given at the end of each half hour newswheel Sponsored advertisements are still broadcast before and or after the sports news and weather segments Sky News Radio provides national and international news to commercial radio and community radio stations in the UK and other English language stations around the world Sky News also provides content to Yahoo News The channel is available on Apple TV Amazon Fire TV Roku YouTube and Pluto TV Contents 1 History 1 1 Establishment and early years 1 2 2000 2018 1 3 Comcast Acquisition 2018 2 Reception 2 1 Sky News International 2 2 Sister channels 2 3 Previous partnership with CBS News 3 Sky News HD 4 Sky News Radio 5 Additional channels 5 1 Sky News Raw 5 2 Sky News Brexit Free 6 On air staff 7 In depth series 8 Criticism and perception 9 Fabrication 10 Legal cases 11 Awards 12 Sponsorship 13 Bureaus and studios 13 1 Bureaus 13 2 Additional live studios 14 Online 15 Virgin Media dispute 16 See also 17 References 18 External linksHistory EditFurther information Timeline of Sky News Establishment and early years Edit On 8 June 1988 Rupert Murdoch announced in a speech to the British Academy of Film and Television Arts plans to start a new television news service Sky News started broadcasting at 6 pm on 5 February 1989 2 Visually Sky News looked very neat with slick and classy presentation and John O Loan s original vocation as an architect showing in the studio set Sky had gone for the same format as the Nine O Clock News on the BBC which had recently been redesigned to give the impression of activity and immediacy by placing the newsreader against a backdrop of the working newsroom Sky News it was universally agreed as staff nodded in vigorous approval had succeeded rather better at the same thing The critics were mildly taken aback Contrary to some of the horror scenarios bandied about by the chattering classes there seemed to be little to grumble about And as its slogan of We re there when you need us emphasised it was always on In the early days the channel operated on a 40 million budget plus 10 million share of overheads which led Sam Chisholm chief executive of the newly merged BSkyB to suggest to Murdoch that the station be closed but Murdoch was pleased with its achievements there were overriding reasons of prestige and politics for keeping it the final hurdle of the Broadcasting Bill had still to be overcome and the case for the acceptability of Sky would collapse if suddenly there was no news channel 3 Former Home Secretary William Whitelaw said in the House of Lords in 1990 that Sky News had a very high reputation I admire it as do many other people it will certainly waken up both the BBC and ITN and ensure that they compete with what is a very important news service The channel has never been run for a profit 4 and has considered using ITN to supplement the service citation needed By March 1992 Sky News parent company turned from loss to profit 5 Sky News was the UK s first 24 hour news channel broadcast on Astra 1A It had no local competition until November 1997 when BBC News launched a new 24 hour channel BBC News 24 now known simply as BBC News In September 1999 the European Commission ruled against a Sky News complaint which argued that the publicly funded BBC News 24 was unfair and illegal under EU law The EC ruled that the television licence fee should be considered state aid within the meaning of Article 87 but that the BBC s public service remit justified the channel 6 2000 2018 Edit Former Sky News logo used until 2018 This section needs additional citations for verification Please help improve this article by adding citations to reliable sources Unsourced material may be challenged and removed September 2016 Learn how and when to remove this template message In March 2000 Sky News Active was launched a 24 hour interactive service providing headlines and other services which ranged from weather the top story of the day and showbiz on demand In March 2004 Sky News was announced to have won a five year contract to supply news bulletins to Channel 5 taking over from ITN in January 2005 7 On 24 October 2005 Sky News moved to new studios in Isleworth Greater London and underwent a major on screen revamp The new studio was integrated with the newsroom and boasted the biggest video wall in Britain it was designed by New York architects Janson Design Group 8 New music was scored by Adelphoi Music and recorded with a full orchestra at Air Studios Hampstead and mastered at Metropolis Studios 9 New on screen graphics were launched and the channel began broadcasting in widescreen 16 9 format The 2005 relaunch also had the introduction of a new schedule designed around appointment to view programmes rather than continuous rolling news 8 James Rubin joined to present a new evening programme called World News Tonight Julie Etchingham presented another new hard hitting evening show called The Sky Report Eamonn Holmes joined to present Sunrise Kay Burley presented a new programme called Lunchtime Live from 12 to 2 pm and the daytime show Sky News Today had the introduction of a three presenter format However the relaunched schedule was unsuccessful and from October 2005 the BBC News channel overtook Sky News in the ratings In response to the schedule s unpopularity with viewers July 2006 saw the removal of the evening programmes which were replaced by rolling news and an interactive programme Sky News with Martin Stanford and the return to a two presenter format on Sky News Today These changes came with the arrival of John Ryley who is still the head of Sky News On 1 October 2007 Sky introduced another new schedule extending Kay Burley s Lunchtime Live programme and renaming it Afternoon Live It also switched to a new format for much of the day with a solo lead presenter and a summary newsreader Sky News put more emphasis on interactive news with Martin Stanford s new SkyNews com programme an early evening financial news programme presented by Jeff Randall was also introduced initially on Mondays only Further changes were made to the Sky News schedule on 8 September 2008 with Colin Brazier presenting a new show from 1 2 pm The Live Desk and Martin Stanford s Sky com News became SkyNews com moving to 7 pm every weeknight More changes took place during the early part of 2009 These changes involved major changes to the layout of the newsroom studio the introduction of a morning edition of The Live Desk and the extension of the financial news programme Jeff Randall Live to run for four nights each week Monday to Thursday From 6 am to midnight on 8 March 2010 Sky News was presented and produced exclusively by women to mark International Women s Day 10 This exercise was repeated in 2011 and 2012 In preparation for the start of high definition broadcasting Sky News moved to its second studio Studio B on the morning of 30 March 2010 Broadcasting from Studio B continued until 9 pm on 6 May when it moved back to the main newsroom and launched Sky News HD in time for the 2010 general election results Sky News received a graphics refresh and a new logo to coincide with the launch of the new HD channel this was tried out during the soft launch for Sky News HD on 22 April Sky News distinctive orchestral theme music in use since 2005 was also updated on 6 May 2010 The new title music orchestrated by David Arnold was recorded with a 60 piece Royal Philharmonic Orchestra in Angel Recording Studios London and uses more than 132 audio channels for 18 seconds of sound 11 Following the 2015 general election Sky News was rebranded with a new top of the hour sequence and on screen graphics The traditional opening voiceover read by Bruce Hammal was dropped after two decades in use On 24 October 2016 Sky News began broadcasting from a new studio Studio 21 at Sky Central Sky s new headquarters in West London 12 The glass box studio was initially used for broadcasts from 6 am to 6 30 pm each weekday with the exception of All Out Politics which comes from Sky s Westminster studio as of April 2019 it was only used from 11 am to 7 pm and 9 pm to 12 am The schedule was also changed In January 2017 Sky moved its business operations into the News Building in central London 13 On 16 January 2018 Sky moved all its news operations over to Studio 21 the glass box and a new studio in Sky Studios Comcast Acquisition 2018 Edit On 9 December 2016 Sky shareholder 21st Century Fox announced that it had made an offer to acquire the remainder of the company for 11 7 billion 14 15 The combination of Sky with Fox s other assets led to concerns that the Murdoch family would attain material influence over news providers with a significant presence across all key platforms and increased influence over the UK news agenda and the political process Concerns were also raised about recent sexual harassment allegations centered upon Fox s U S network Fox News Channel although Ofcom did deem 21st Century Fox to be fit and proper to hold broadcast licences 16 17 18 On 14 December 2017 The Walt Disney Company in turn announced its intent to acquire 21st Century Fox following the divestiture of certain assets particularly the U S Fox network proper Analysts felt that would ease regulatory tensions surrounding the Fox purchase of Sky as Sky was to be included in the purchase and Disney s scope of media ownership in the UK was not as wide 19 In January 2018 the Competition and Markets Authority issued a preliminary report recommending that Sky News be insulated from the remainder of Murdoch s assets or divested in order to preserve its editorial independence 20 The following month Fox proposed a commitment to funding Sky News for 10 years and the establishment of an independent editorial board The commitments would have been inherited by Disney if it completed its purchase 21 22 On 3 April 2018 Fox stated that Disney had expressed interest in acquiring Sky News in a separate transaction not dependent on the outcome of the Disney Fox purchase 23 On 5 June 2018 Culture Secretary Matt Hancock cleared Fox s proposed deal contingent on the divestiture of Sky News It also cleared counteroffers for Sky that were being made in a bidding war by U S telecoms and media conglomerate Comcast 24 25 Comcast made a US 65 billion counter offer to acquire the 21st Century Fox assets being sold to Disney 26 Fox rejected the offer in favour of a higher valued offer from Disney 27 Comcast subsequently pursued a counter offer for Sky only resulting in the Panel on Takeovers and Mergers ordering that a blind auction be held between Comcast and Fox On 22 September Comcast was declared the winner of the auction 28 29 resulting in Fox agreeing to sell its controlling stake in Sky to the company 30 31 The sale made Sky News a sister division to NBC News a U S based news operation owned by Comcast s U S media division NBCUniversal its U S pay television news channel MSNBC as well as Euronews a pan European news channel which NBCUniversal owned a stake in at the time of purchase In April 2019 Comcast CEO Brian Roberts stated that the company was exploring the establishment of a global news channel as a joint venture between Sky News and NBC News 32 In January 2020 it was stated that this new channel would also be carried on NBCUniversal s new U S streaming video platform Peacock 33 In April 2020 it was stated that the launch of the service now known as NBC Sky World News would be delayed due to the COVID 19 pandemic 34 On 20 April 2020 NBCUniversal sold its stake in Euronews to one of its existing shareholders citing a desire to prioritise the NBC Sky service instead 35 The proposed service was scrapped in August 2020 resulting in layoffs of 60 employees 36 On 3 June 2021 Sky News was rebranded with an updated top of the hour sequence soundtrack and on screen graphics package A source from Sky News denied speculations that the rebrand was in connection to competing against the forthcoming GB News channel 37 Reception EditSky News is free to air on the Astra 28 2 E satellites carrying Sky It is also available on Freeview and analogue and digital cable In 2007 BSkyB announced its intention to cease broadcasting Sky News as well as other BSkyB channels over Freeview pending Ofcom approval 38 39 In the 1990s short form news updates were broadcast between programs on other Sky networks including Sky One Sky Movies and The Movie Channel 40 Sky One also simulcast the 11PM Sky World News Hour for a time in the early 1990s Sky News International Edit This section needs additional citations for verification Please help improve this article by adding citations to reliable sources Unsourced material may be challenged and removed September 2016 Learn how and when to remove this template message Sky News is also available internationally on cable systems on satellite and in some hotels While the UK feed is broadcast in 16 9 the international version remained broadcast in a 4 3 picture format until August 2010 The international version is shown as free to air on Astra 1L at 19 2 east It is also carried encrypted on a number of satellites for international reception including Hot Bird Nilesat Amos 1 and Intelsat 10 02 It is also usually carried on cable systems in Europe particularly in Northern Europe especially in the Scandinavian countries International viewers receive the same programming line up of Sky News as the UK version Brief news stories entertainment news worldwide weather forecast summaries and the front pages of international newspapers are broadcast in lieu of UK commercials The timepiece on the lower left side of the ticker is covered with a banner that says skynews com Sky News is not available on Sky Deutschland Sky plc s offering in Germany but is available on Sky Italia On 19 June 2013 Sky News International was added to Apple TV for users in the UK Ireland and the United States Viewers can watch clips or live streaming of the channel at no charge 41 On 24 July 2013 it was added to the Roku streaming player Sky News International is available on news sky com to viewers around the world On 30 September 2014 Sky News began live streaming the channel on YouTube 42 The free streaming service Pluto TV also offers a live feed of Sky News to American users on channel 135 Sky News International is also available in the US on Peacock the streaming platform of Sky s corporate cousin NBC Universal Sky News International s live stream including the YouTube stream is not available within Australia 43 Sky News International and Sky News Ireland feeds are registered to broadcast within the European Union EEA through ALIA in Luxembourg 44 45 Sister channels Edit Sky News Australia was one third owned by Sky plc until December 2016 when it was acquired by News Corp Australia 46 It carries Sky News UK overnight and shares some of its presentational style On Foxtel in Australia Sky News UK is available on channel 604 47 From 2004 to 2006 48 Sky News Ireland broadcast two newscasts produced in Dublin The newscasts were cancelled due to low viewership Sky News in Ireland now carries the same programming as Sky News in the UK but with local advertising Sky News Arabia broadcasting in Arabic and headquartered in Abu Dhabi UAE launched in 2012 Sky plc owns 50 of the channel 49 Sky TG24 Italy s version of Sky News launched in 2003 Previous partnership with CBS News Edit Until 2017 Sky News had a resource sharing agreement with CBS News in the United States to share footage and reporting In July 2017 in the wake of Sky s pending takeover by 21st Century Fox which runs the competing and de facto sister Fox News Channel in the U S and NBC News acquiring a stake in Euronews CBS ended the agreement and entered into a similar deal with the BBC 50 Sky News HD EditThis section needs additional citations for verification Please help improve this article by adding citations to reliable sources Unsourced material may be challenged and removed September 2016 Learn how and when to remove this template message Former Sky News HD logo 2015 18 Former Sky News HD logo 2010 13 Beginning in early 2008 Sky News began using HD capable cameras in the field Some one off programmes were made available in HD to Sky HD subscribers on Sky On Demand The programmes included Technofile Diana The Final Word Canoe Man Rise and Fall of John Darwin and Pathfinders Into The Heart Of Afghanistan On 20 January 2009 before the launch of the Sky News HD channel Sky Arts broadcast Sky News coverage in HD of the Inauguration of Barack Obama Jeremy Thompson fronted the coverage from Washington D C Michael Jackson s memorial service was also broadcast in HD with Kay Burley presenting Sky News moved operations to a chroma key set in Studio B from 30 March 2010 so final preparations for HD could take place in the main newsroom 51 The first live broadcast of Sky News HD on Sky Channel 517 was the channel s election debate which was held on 22 April 2010 For the 10 days leading up to the debate channel 517 displayed a countdown clock to launch The debate was hosted in HD by Kay Burley and Adam Boulton Following the end of the coverage for the evening channel 517 moved to show a looping preview tape The tape included the HD which were available on Sky Anytime The loop continued until Sky News HD was launched on the evening of 6 May 2010 coinciding with the coverage of the 2010 general election results hosted by Adam Boulton On 26 July 2010 Sky News HD launched on the OSN Network broadcasting to the Middle East and Africa 52 On 1 January 2015 Sky News HD launched on Virgin Media citation needed Sky News Radio EditMain article Sky News Radio Sky News Radio provides news bulletins to radio stations in the United Kingdom and to other English language radio stations around the world 53 In March 2007 BSkyB and Chrysalis Group announced plans to launch a dedicated Sky News Radio station on the proposed bid by Channel 4 s 4 Digital Group for the second digital audio broadcasting multiplex in the United Kingdom 54 However two months later Chrysalis sold its radio stations to Global Radio 55 and in October 2007 following a business review Global s chief executive announced that it would be withdrawing from the joint venture 56 The Sky News Radio feed is available free to air on the Astra 2A satellite at 28 2 East by tuning it manually 12207 00 V 27500 2 3 Label SNR 57 Additional channels EditSky News Raw Edit On 5 February 2019 Sky News launched a pop up channel called Sky News Raw 58 It aired with behind the scenes programming from 07 00 to 17 00 on channel 523 on Sky TV and online via Sky News social media channels The pop up channel celebrated the 30th anniversary of Sky News having first broadcast on 5 February 1989 59 Robotic cameras were placed around the newsroom and planning rooms at Sky Studios in the three main television studios at Osterley and Millbank and in the broadcast galleries 60 There were also behind the scenes features from elsewhere in the newsgathering operation such as the Sky News helicopter and ENG vehicles 61 Sky News Raw logo as used in January and February 2019 The Sky News Helicopter was featured on the channel Cameras were also installed in the Millbank studiosSky News Brexit Free Edit From 16 October to 1 November 2019 Sky News ran a pop up channel called Sky News Brexit Free The channel aired on weekdays from 17 00 to 22 00 and carried coverage of other news headlines unrelated to the United Kingdom s exit from the European Union Sky News head John Ryley cited viewer fatigue over the near constant coverage of Brexit as justification for the channel 62 63 On air staff EditMain article Sky News presenters and editorial teamIn depth series EditThe channel occasionally focuses on specific areas of society and current affairs Past examples include Inside Iraq Green Britain and Crime Uncovered 64 Pakistan On Terror s Frontline was shown throughout the week beginning Monday 23 March 2009 65 A Sky News press release stated Over three days Sky News will explore why Pakistan has become the frontline of terror and ask what the West can do about it Jeremy Thompson will present live from the capital Islamabad interviewing key figures across the community The series of reports won a 2009 RTS Award for International News Coverage 66 Criticism and perception EditMain article Criticisms of Sky UK Sky News viewing peaked during major events such as the 11 September attacks Iraq War Asian tsunami 7 July 2005 London bombings and the death of Diana Princess of Wales but has generally declined to a quarter achieved in 1992 95 Sky News operates under Ofcom broadcasting regulations which require impartial unbiased coverage and prevent the channel from being encrypted in the UK The channel is viewed by some in the media establishment as an impartial and unbiased provider of news 67 There are occasional claims 68 69 70 71 72 that Sky News may be inherently biased due to the fact that throughout the 1990s and 2000s it was minority owned and dominated by Rupert Murdoch s right leaning News Corporation and thereafter the Murdoch family s 21st Century Fox Many News Corp subsidiaries including News Corp UK amp Ireland Ltd the owner of the Sun Times and Sunday Times newspapers have an openly conservative or right wing outlook In a 2010 article in the New Statesman prominent journalist and broadcaster Mehdi Hasan argued that in style and in substance of course it is nothing like the pro war pro Republican pro Palin Fox News Channel Sky News remains as far as I can see free of party political bias 68 As of October 2018 Fox no longer has any stake in the broadcaster 73 Ofcom received complaints regarding the network s lack of neutrality ahead of the 2010 general election but these were not upheld 69 72 In early 1994 Kelvin MacKenzie former editor of The Sun newspaper was appointed managing director of BSkyB Sky News s parent company at the time MacKenzie s proposed changes to Sky News led to clashes with CEO Sam Chisholm and the head of Sky News Ian Frykberg who protested at what they saw as an attempt to take the channel s news values downmarket The most ferocious battle occurred when Mackenzie wanted Sky News to run an interview with Lady Bienvenida Buck Frykberg refused to air the interview and resigned shortly afterwards The interview was broadcast on Sky One 74 MacKenzie announced his resignation in August 1994 74 but not before Sky News had transmitted live pictures of the freeway chase of O J Simpson s white Bronco on 17 June 1994 bringing US helicopter journalism to the UK 75 In 1997 Sky News broadcast live coverage of Louise Woodward s trial held in Boston Massachusetts 76 When Sky returned to a regular schedule viewers demanded the trial coverage be continued 76 Sky News broadcast reaction from Woodward s home town of Elton Cheshire leading to criticism that the station had a pro Louise Woodward stance 76 In November 2005 the then head of BBC News Peter Horrocks acknowledged that Sky News remained the first choice for key opinion formers 77 Ofcom received 652 complaints regarding the network s neutrality after it hosted the second leaders debate ahead of the 2010 General Election 69 Ofcom received 832 complaints about a May 2010 interview with electoral reformist David Babbs conducted by Sky News presenter Kay Burley The interview led to Burley being heckled by protesters while reporting from Westminster and further protest via a Twitter campaign 78 Ofcom received 696 complaints relating to Sky News s then political editor Adam Boulton s conduct during a May 2010 interview with Alastair Campbell 79 In 2014 Sky News journalist Colin Brazier rifled through an Malaysia Airlines Flight 17 victim s possessions on live TV He picked up objects and briefly described what he had before putting them down and saying we shouldn t really be doing this I suppose really 110 complaints were submitted to Ofcom Sky News stated both Brazier and Sky News apologise profusely for any offence caused 80 Sky News was again embroiled in controversy in October 2014 when crime correspondent Martin Brunt and his camera crew doorstepped Brenda Leyland who had posted controversial comments concerning the McCann investigation on social media 81 82 Following the confrontation Leyland was found dead in a hotel leading to calls on social media for Brunt to be sacked 83 During the inquest into Leyland s death Brunt expressed to the coroner that he was devastated at hearing the news of Leyland s suicide Following the inquest Ofcom reported it had received 171 complaints in relation to the case and that it would consider these complaints in light of the coroner s verdict 84 In 2015 Kay Burley caused further controversy when in response to the November 2015 Paris attacks she tweeted a photograph of a Golden Retriever dog to which she had added Sadness in his eyes parisattacks 85 86 Fabrication EditIn April 2003 Sky News carried a report from James Forlong aboard the British nuclear submarine HMS Splendid purportedly showing a live firing of a cruise missile during the Iraq war The report was a fabrication with the crew acting along for the benefit of the cameras The Sky News team did not accompany the submarine when it left port and the scenes were actually recorded whilst the vessel was docked The shot of the missile launch had been obtained from stock footage The faked report was revealed because another film crew did accompany the vessel to sea and its footage showed that a modern missile is not launched by a crew member pressing a red button marked with the word FIRE as had been portrayed in the Sky News report but is actually launched with a left mouse click When the fabrication was exposed Forlong and his producer were suspended The next day The Guardian reported that Forlong had resigned following an internal investigation 87 In a follow up article The Guardian speculated on the long term effects on Sky News credibility 88 In October 2003 Forlong was found dead by his wife after committing suicide 89 In December Sky News was fined 50 000 by the Independent Television Commission for breaching accuracy regulations 90 91 In August 2016 Sky News was criticised after allegedly paying 2 000 to a group of Romanians to pretend they were part of an eastern European gang selling guns to terrorists in Syria The Romanians were arrested by Romanian DIICOT and confessed that they were paid by Sky News journalist Stuart Ramsay to pretend they were gun traffickers The guns featured in the report were legally owned and were hunting weapons 92 93 Sky News has said it stands by the story 94 Legal cases EditIn November 2008 BSkyB paid substantial undisclosed libel damages to Robert Murat in relation to their reporting of the abduction of Madeleine McCann Sky News had falsely suggested that Murat who was assisting in the search of McCann had acted like child murderer Ian Huntley following McCann s disappearance Sky News also falsely accused Murat of misleading journalists into thinking he was working for the police An apology was also placed on the Sky News website the libellous material removed and Murat s costs were paid 95 In November 2010 the Attorney General for England and Wales Dominic Grieve QC was given the right to launch contempt of court proceedings against Sky News over the broadcaster s alleged breach of a media injunction It was in relation to the reporting of the story of Paul and Rachel Chandler a Kent couple who were held captive by Somali pirates for 13 months The media was blocked from publishing details of the couple s health and welfare prior to their being freed on 14 November 2010 Sky claims that it scrupulously observed the terms of the injunction but also admitted that it followed the spirit if not the letter of the order At the time lawyers representing the Chandlers obtained the court order over fears that their lives could be put in danger by the media reporting their capture Sky News was alleged to have breached the injunction on the day of their release around from Somalia leading the Attorney General to seek permission at the High Court to bring contempt proceedings 96 The Attorney General dropped the case in January 2012 a spokesperson for his office said that continuing with proceedings would no longer be in the public interest 97 In March 2013 Sky News journalist Mark Stone and his camera operator were detained in Tiananmen Square live on television in what he described as a surreal but telling episode about reporting in China 98 Viewers saw Stone being directed into a police van live from Beijing A police officer was filmed asking the Sky team to switch off their camera saying they were now inside the Forbidden City and did not have permission to film there While they had permission to film in the square Stone said police told him the team were not displaying their passes correctly 99 Awards EditSky News won BAFTA awards for coverage of the 11 September 2001 attacks 100 and the 2002 Soham murders 101 Sky News s coverage of the 7 July 2005 London bombings won the 2006 International Emmy for Breaking News award The coverage was commended as fast and accurate 102 In June 2007 Sky News was named Best News Channel at the Broadcast Digital Channel Awards It beat several other national and international broadcasters including Al Jazeera English and the BBC 103 The channel won a BAFTA Award in the News Category on 10 May 2015 for Alex Crawford s coverage of the 2014 Ebola crisis 104 In 2018 Sky News was named Royal Television Society News Channel of the Year the eleventh time the channel had won the award 1 105 106 Sky News won a BAFTA Award in the News Category on 13 May 2018 for The Rohingya Crisis 107 Special Correspondent Alex Crawford cameraman Martin Smith and producer Neville Lazarus travelled into Myanmar to bring a first hand report of what was happening in Rakhine State 108 The same programme also won an International Emmy Award for News in October 2018 109 Sponsorship EditIn November 2014 Sky News sponsored the Young Person in Business category of the National Chamber Awards It was won by Oliver Bryssau of Origin Broadband which was named Business of the Year Bureaus and studios EditSky News has bureaus across the world some are operated in conjunction with other media outlets Bureaus Edit Beijing People s Republic of China Brussels Belgium Dubai United Arab Emirates 110 Dublin Republic of Ireland Jerusalem Israel Palestine Johannesburg South Africa Melbourne Australia with Sky News Australia Moscow Russia with NTV Russia New Delhi India with Wion Tv and Zee Live New York City US Sydney Australia with Sky News Australia Washington D C USAdditional live studios Edit Auckland New Zealand with Sky News New Zealand Adelaide Australia with Sky News Australia Brisbane Australia with Sky News Australia Canberra Australia with Sky News Australia Los Angeles U S Milan Italy with Sky TG24 Perth Australia with Sky News Australia Rome Italy with Sky TG24 Online EditThis section needs additional citations for verification Please help improve this article by adding citations to reliable sources Unsourced material may be challenged and removed September 2016 Learn how and when to remove this template message news sky com 111 is the channel s main website It provides news sport weather showbiz and business stories In 2009 the website changed to bring it in line with the on screen look of Sky News The site made use of Flash video encoding to match the visual style of the TV channel with pictures and breaking news The site underwent a further refresh in 2012 when both the look of the pages and the content management system were updated In 2021 to bring the website in line with the new Sky News branding on screen minor tweaks were made such as font updates and updated breaking news graphics Virgin Media dispute Edit Virgin Media s Electronic Program Guide contents after Virgin Media s contract to carry Sky News expired On 1 March 2007 Sky s agreement to provide its basic channels including Sky News to Virgin Media expired 112 At midnight Sky News was removed and the EPG entry for the channel was changed to Sky Snooze Try BBC until Sir Richard Branson demanded the message be removed 113 saying I have asked them to take it down We do not mean any disrespect to Sky News I think it is a very good news channel Sky News and the other Sky channels that had been removed reappeared on Virgin Media on 13 November 2008 citation needed See also EditList of television stations in the United KingdomReferences Edit a b Sky News wins RTS News Channel of the Year for second time running Sky News 28 February 2019 Retrieved 23 April 2019 Sky News Success Story www successstory com Retrieved 15 October 2019 Chippindale Peter Franks Suzanne 1991 Tie Me Kangaroo Down Sport Dished The Rise and Fall of British Satellite Broadcasting Simon amp Schuster p 262 ISBN 9780671710774 Touch down for Sky BBC News 7 January 2002 Retrieved 29 January 2007 McNair Brian 2009 News and Journalism in the UK Communication and Society p 124 ISBN 978 0 415 41072 4 SG 99 D10201 State aid No NN 88 98 UNITED KINGDOM Financing of a 24 hour advertising free news channel out of the licence fee by the BBC PDF Retrieved 23 May 2007 Five to take Sky News bulletins BBC News 3 April 2007 Retrieved 4 January 2010 a b Owen Gibson 21 October 2005 Sky News unveils new studios and beefed up schedule The Guardian London Retrieved 22 September 2016 Adelphoi Music Music Composition and Sound Design Archived copy Archived from the original on 28 September 2011 Retrieved 8 March 2010 CS1 maint archived copy as title link Recording the SKY News HD Theme at Angel Studios Davidarnoldmusic com 5 May 2010 Retrieved 22 September 2016 Sky Central now open 18 July 2016 Retrieved 28 July 2016 Sky News to open new business studio at the Baby Shard Press release Sky TV 7 November 2016 Retrieved 5 January 2017 21st Century Fox Agrees to Buy Sky Bloomberg com Bloomberg 9 December 2016 Retrieved 11 December 2016 Sky and 21st Century Fox agree 18 5bn takeover deal BBC News 15 December 2016 Retrieved 15 December 2016 Fox News Scandals Political Influence Concerns Cast Long Shadow Over Sky Review Variety 29 June 2017 Retrieved 29 June 2017 Murdoch s Sky bid likely to be referred to competition authorities The Guardian 29 June 2017 Retrieved 29 June 2017 Scott Mark Steel Emily 29 June 2017 Major Setback for Murdoch in 15 Billion Sky Takeover The New York Times Retrieved 29 June 2017 White Peter 14 December 2017 Disney Fox Deal Sky Deal Still On The Table Expected To Close By June 2018 Deadline Retrieved 14 December 2017 Sweney Mark 23 January 2018 Rupert Murdoch s Sky bid is not in public interest says regulator The Guardian Retrieved 24 January 2018 Fox Ties Disney to Sky News Guarantee to Win Takeover Approval Bloomberg 20 February 2018 Retrieved 22 February 2018 Mitchell Robert 20 February 2018 Fox Offers to Increase Sky News Commitment to Satisfy British Competition Watchdog Variety Retrieved 22 February 2018 Clarke Stewart 3 April 2018 Disney Could Acquire Sky News in Fox Sky Deal s Latest Twist Variety Retrieved 3 April 2018 Sky bid battle looms after government nod BBC News 5 June 2018 Retrieved 5 June 2018 Szalai Georg U K Approves Fox s Sky Bid Subject to Sale of Sky News and Clears Comcast Offer The Hollywood Reporter Retrieved 5 June 2018 Comcast makes 65 billion offer to steal 21st Century Fox away from Disney The Verge Retrieved 13 June 2018 Hagey Keach Schwartzel Erich 21 June 2018 21st Century Fox Agrees to Higher Offer From Disney The Wall Street Journal ISSN 0099 9660 Retrieved 26 June 2018 Clark Kate 22 September 2018 Comcast outbids Fox in 40B battle for Sky TechCrunch Retrieved 22 September 2018 Sky Comcast outbids Fox with 30bn bid for broadcaster BBC News 22 September 2018 Retrieved 22 September 2018 Clarke Stewart 9 October 2018 Comcast Closes Deal for Fox s Sky Stake Owns Over 75 of European Pay TV Giant Variety Retrieved 11 October 2018 Waterson Jim 26 September 2018 Rupert Murdoch s Sky reign to end as Fox sells all shares to Comcast The Guardian Retrieved 27 September 2018 Comcast Eyes Global News Network as NBCUniversal Earnings Rise The Hollywood Reporter 25 April 2019 Retrieved 21 April 2020 NBCUniversal to Launch Int l News Service This Year The Hollywood Reporter 16 January 2020 Retrieved 21 April 2020 Steinberg Brian 2 April 2020 NBCUniversal Delays Launch of NBC Sky World News Variety Retrieved 21 April 2020 Stefano Mark Di 20 April 2020 NBC sells stake in Euronews as focus shifts to new global TV channel Financial Times Retrieved 21 April 2020 Cancellation of NBC Sky World News plan leaves 60 out of job The Guardian 6 August 2020 Retrieved 19 August 2020 Sky News welcomes back Kay Burley and undergoes rebrand before launch of TV rival GB News inews co uk 4 June 2021 Retrieved 4 June 2021 Sweney Mark 15 May 2007 Ofcom looks into Sky News move The Guardian London Retrieved 16 May 2007 Sky s top shows to go terrestrial BBC News 8 February 2007 Retrieved 16 May 2007 The Move Channel Idents Promos Sky News Updates 1993 YouTube Retrieved 18 August 2020 Slivka Eric 19 June 2013 Apple Adds WatchESPN HBO GO Sky News and More to Apple TV MacRumors Retrieved 21 June 2013 Sky News Live YouTube 30 September 2014 Retrieved 26 October 2020 Watch Sky News live Retrieved 26 October 2020 Supervisory activities 19 July 2021 https www alia lu assets upload files 2021 03 17Liste des services de television maj mars 2021 site ALIA pdf News Corp buys Sky News in Australia and New Zealand from Seven and Nine The Sydney Morning Herald 1 December 2016 Retrieved 1 December 2016 Watch Sky News Australia Live Retrieved 26 October 2020 Sky News to drop Irish news bulletins The Irish Times 31 October 2006 Retrieved 2 June 2017 Sweney Mark 29 November 2010 Sky News teams up with Sheikh Mansour to launch Arabic TV channel The Guardian Retrieved 2 June 2017 CBS News BBC Strike Content Sharing Partnership The Hollywood Reporter Retrieved 13 July 2017 Archived copy Archived from the original on 9 April 2010 Retrieved 9 April 2010 CS1 maint archived copy as title link Sky News joins HD offering on Orbit Showtime ArabianBusiness com 28 July 2010 Retrieved 22 September 2016 Audio Channel Retrieved 9 April 2007 BSkyB and Chrysalis to launch Sky News Radio Sky News 28 March 2007 Archived from the original on 23 June 2007 Retrieved 4 March 2007 Money Personal finance news advice amp information The Telegraph Telegraph co uk 16 February 2016 Archived from the original on 8 January 2008 Retrieved 22 September 2016 Sky News Radio complications Radio Today 18 October 2007 Sky News www astra2sat com Priestley Jenny 25 January 2019 Sky News to launch newsroom livestream TVBEurope Retrieved 6 February 2019 Behind the scenes at Sky News on our 30th birthday Sky News Retrieved 6 February 2019 Waterson Jim 5 February 2019 Sky News marks 30th anniversary with behind the scenes footage The Guardian Retrieved 6 February 2019 Mayhew Freddy 5 February 2019 Sky News Raw What you might have missed from live behind the scenes newsroom broadcast Press Gazette Retrieved 6 February 2019 Sky News Brexit Free closes down Retrieved 21 April 2020 The Brexit Free TV Channel Is Meant to Solve News Fatigue It Made Mine Worse Vice 22 October 2019 Retrieved 20 April 2020 Crime Uncovered Sky News Special 21 May 2007 Sky News on Terror s Frontline 12 March 2009 https rts org uk sites default d6 file PDF s Awards 2009Winners pdf Rentoul John 28 May 2012 There was no cosy deal for Murdoch to gain from The Independent Retrieved 15 November 2015 a b Cowley Jason 4 May 2010 Is Sky News biased against Labour Newstatesman com Retrieved 22 September 2016 a b c Sweney Mark 28 April 2010 Leaders debate nearly 700 complain to Ofcom over treatment of Nick Clegg The Guardian London Retrieved 23 May 2010 Jeffery Simon 10 May 2010 Adam Boulton harangues Alastair Campbell on Sky News The Guardian London Retrieved 23 May 2010 http www journalism co uk 2 articles 538633 php a b Wollaston Sam 23 April 2010 Leaders debate Gripping television if a little short on excitement The Guardian London Retrieved 23 May 2010 Clarke Stewart 9 October 2018 Comcast Closes Deal for Fox s Sky Stake Owns Over 75 of European Pay TV Giant Variety Retrieved 29 August 2019 a b Horrie Chris 1999 L ve TV Telebrats and Topless Darts ISBN 978 0 671 01574 9 McGregor Brent 1997 Live Direct and Biased ISBN 978 0 340 66225 0 a b c Sky News Media UK Archived from the original on 15 April 2007 Retrieved 22 September 2016 Robinson James 20 November 2005 BBC news admits opinion formers prefer Sky The Observer London Retrieved 29 January 2007 Sweney Mark 19 May 2010 Sky News election coverage brings 2 600 complaints to Ofcom The Guardian London Sweney Mark 12 May 2010 Adam Boulton and Kay Burley almost 1 500 complaints to Ofcom The Guardian London Retrieved 23 May 2010 Ofcom receives complaints after Sky News report on MH17 BBC News 21 July 2014 McCann Twitter troll found dead in hotel BBC News 6 October 2014 Retrieved 22 September 2016 100 Complaints after Sky News Outs Twitter Troll Later Found Dead iMediaEthics Imediaethics org 12 October 2014 Retrieved 22 September 2016 Tara Conlan 6 October 2014 Facebook group urges Sky reporter s sacking after death of alleged troll The Guardian London Retrieved 22 September 2016 Cahal Milmo 20 March 2015 Sky News man devastated by suicide of Twitter troll The Independent London Retrieved 22 September 2016 Adam Withnall 15 November 2015 Kay Burley criticised for dog tweet in wake of Paris attacks independent co uk Rebecca Lewis 15 November 2015 Paris attacks Kay Burley s tweet about a sad dog didn t exactly get the response she hoped for Metro co uk Jason Deans Sky News reporter quits over bogus Iraq story The Guardian Retrieved 21 December 2016 Wells Matt 21 July 2003 The backfiring missile The Guardian London Retrieved 11 October 2008 UK War reporter found dead BBC News 6 October 2003 Retrieved 21 December 2016 Sky fined 50 000 over war report BBC News 16 December 2003 Retrieved 11 October 2008 MediaGuardian Briefing November 19 The Guardian 19 November 2003 Barbatul care a inlesnit intalnirea dintre jurnalistii Sky News si presupusii traficanti de arme Am fost pacalit mi au spus ca este un documentar 10 August 2016 Retrieved 10 August 2016 Sky News journalists intermediary These people tricked me they said it was a documentary AGERPRES www agerpres ro Retrieved 10 August 2016 Day Matthew 19 August 2016 Romanian investigators accuse British journalists of fabricating arms trading investigation The Telegraph Retrieved 27 October 2016 Madeleine McCann Robert Murat accepts libel damages from BSkyB The Daily Telegraph London 14 November 2008 Sky News facing contempt case over kidnap report London Digital Spy 21 November 2011 Sky News contempt action dropped BBC News 16 October 2017 Bump Philip 15 March 2013 Chinese Police Detain British Reporter Live on Camera in Tiananmen Square The Atlantic Retrieved 4 September 2021 Halliday Josh 15 March 2013 Sky News reporter detained while filming live on air in China The Guardian Retrieved 4 September 2021 BAFTA Awards 2002 Retrieved 23 May 2007 Bafta 2003 the winners Retrieved 23 May 2007 Sky News Wins 7 7 Award Sky News 26 September 2006 Retrieved 29 January 2007 digital channel awards 2007 broadcastnow 30 September 2007 Archived from the original on 30 September 2007 CS1 maint bot original URL status unknown link 2015 Television News Coverage BAFTA Awards awards bafta org Sky News International Skynewsinternational com Retrieved 22 September 2016 RTS Television Journalism Awards 2018 The Results News Coverage TV Newsroom 28 February 2018 Retrieved 2 March 2018 The Rohingya Crisis Sky News Winners Acceptance Speech News Coverage Virgin TV British Academy Television Awards in 2018 BAFTA 13 May 2018 Retrieved 22 November 2019 Crawford Alex 13 November 2017 Rohingya babies dumped and left to die in Myanmar crisis Sky News Retrieved 22 November 2019 2018 INTERNATIONAL EMMY AWARDS WINNERS FOR NEWS amp CURRENT AFFAIRS ANNOUNCED International Academy of Television Arts amp Sciences International Emmy Awards 1 October 2018 Retrieved 22 November 2019 The 2018 International Emmy for News was presented tonight to Rohingya Crisis Sky News United Kingdom Archived copy Archived from the original on 24 February 2009 Retrieved 30 March 2009 CS1 maint archived copy as title link The Latest News from the UK and Around the World Sky News News sky com 20 June 2016 Retrieved 22 September 2016 Sky One Sky News pulled from Virgin Digital Spy March 2007 Retrieved 9 April 2007 Busfield Steve 2 March 2007 Richard Branson puts stop to Sky Snooze joke The Guardian London Retrieved 23 May 2007 External links EditWikimedia Commons has media related to Sky News Official website Live video on the official website Sky News channel on YouTube Coordinates 51 29 13 N 0 19 48 W 51 487 N 0 330 W 51 487 0 330Retrieved from https en wikipedia org w index php title Sky News amp oldid 1048661742, wikipedia, wiki, book, books, library,

article

, read, download, free, free download, mp3, video, mp4, 3gp, jpg, jpeg, gif, png, picture, music, song, movie, book, game, games.